Kamp.van Vlaanderen kadetten en scholieren (12+13/9/2020).

Onze betere kadetten en scholieren kregen onverhoopt toch nog de kans om hun Kampioenschap van Vlaanderen af te werken. Geen BK dit jaar dus dit kampioenschap was zowat de enige gelegenheid om zich op het allerhoogste niveau te tonen. En zich tonen hebben onze atleten zeker gedaan!!

Op zaterdag 12/9 mochten de scholieren de spits afbijten.

Nieuwkomer bij Looise Bert Hermens pakte al meteen het brons in het verspringen met een sprong van 6m61. Zilver had ook gekund, want pos. 2 en 3 hadden een even goede beste sprong. Maar de tweede sprong van zijn tegenstander was net iets beter.

Hanne Bastiaansen won haar reeks van de 100m en plaatste zich zo meteen voor de finale. Arne Bemong finishte 7e in reeks 3 in een mooie 11”72. Jammer genoeg met net iets te veel rugwind. (2,1 m/s)

Lennert Broeders pakte het brons in het hinkstapspringen met een sprong van 12m18.

In de finale van de 100m toonde Hanne Bastiaansen dat ze er altijd staat op de grote momenten. Met 12”09 (!!) liep ze in een razendsnelle finale naar het zilver. Jammer genoeg was er ook hier te veel rugwind voor een nieuw PR. (+3,4 m/s)

Lore Boonen finishte als tweede in haar reeks van de 100mH in 14”75. Dit leverde haar uiteindelijk een 8e plaats in de totaalrangschikking op. Een half uurtje later mocht ze alweer aan de slag in de finalereeksen van de 200m. Samen met Hanne na ze de start in de laatste en snelste reeks. Lore werd knap derde in een mooie 25”79. Hanne ging tot op de streep mee me de winnares van de 100m om uiteindelijk als tweede te finishen in 25”00 een en nieuw PR en clubrecord want dit keer wel met geldige rugwind (+1,5 m/s). Mooi werk van onze sprintdames!

Jammer genoeg ging het mis in de start voor Arne Bemong in de 200m.

Kyana Vaes overklaste de tegenstand in het speerwerpen met een winnende worp van 42m22!

Drie dames aan de start van de 400m. Anke Mangelschots verbeterde zich in de eerste reeks tot 63”13 (3e in reeks 1). Goele Vaes verbeterde zich in dezelfde reeks tot 66”65.

In de laatste en snelste reeks finishte Sofie Serré als vierde in 60”20.

Twee sterke Looise 400m lopers in de laatste reeks van de dag. Tibo Malumgré pakte de overwinning en de titel in een zeer knappe 49”25. (Nieuw PR). Simone Ambrico werd 5e in de reeks en de totaalstand in 51”05.

Zondag 13/9 was het een grote uitdaging voor de kadetten om het even goed te doen als de scholieren op zaterdag.

Emeline Indeherberge finishte 3e in de eerste reeks van de 100m in 12”77. (Nieuw PR)

In de 300mH deed Tibo Convens ook een hele hap van zijn PR. Met 45”64 was bijna 2sec beter dan zijn vorige beste. (6e plaats). Tibo nam ook nog deel aan het discuswerpen en werd ook daar zesde met een worp van37m74. (Ja ook dat was een nieuw PR!)

Een mooie 5e plaats voor Emeline Indeherberge in de 80mH in 11”87. Benthe Leyssen liep in dezelfde wedstrijd een nieuw PR in 13’20” (12e plaats).

Kiara Maene liep op haar beurt ook alweer een nieuw PR in de 200m in 27”13. Het leverde haar een 12e plaats op in de totaalrangschikking.

Voor Stan Vankriekelsvenne liep het jammer genoeg mis bij het hoogspringen met 3 foutsprongen op de aanvangshoogte.

Nog geen medailles tot nog toe op zaterdag. Hoog tijd dus om daar iets aan te doen. Dat dacht ook Hannah Enkels in de 1500m. Na een gecontroleerde wedstrijd nam ze in de laatste ronde onweerstaanbaar afstand om winnend af te sluiten in 4’42”85.

Maar liefst 3 deelnemers hij het hinkstapspringen dames. Benthe Leysen sprong 9m61 en werd daarmee 7e. Anouk Corswarem haalde 10m37 en werd mooi 4e. Britt Stockmans deed nog één plaatsje beter en werd knap 3e met 10m39.

Alexander Volders liep in zijn tweede 1500m steeple ooit en zijn eerste officiële wedstrijd van dit seizoen naar een mooie 3e plaats in een nieuw PR van 4’51”23.

Lander Mesmaekers ging in de snelste reeks van de 800m op zoek naar een nieuw PR. Met 2’05”59 deed hij bijna 2sec beter dan zijn vorig PR en werd hij mooi 7e.

Nina Van Pelt liep in wat één van de snelste 400m-wedstrijden op een kampioenschap mag genoemd worden naar een zeer knap nieuw PR met 57”69 en een bronzen medaille. 1e jaars Amberlie Wellens liep met 67”44 naar een 18e plaats.

Looise mag terugkijken op een zeer mooi en succesvol kampioenschapsweekeinde!

Proficiat aan alle atleten!

Frank.