BK Aflossingen (19/9/2020).

Eén week na het Kampioenschap van Vlaanderen voor kadetten en scholieren in Heusden was het tijd voor de nationale aflossingskampioenschappen in Moeskroen.

De scholieren zorgden meteen voor een goede start met reekswinst in de tweede reeks van de 4x100m. In de finale later op de dag liepen Tibo Malomgré, Simone Ambrico, Bert Hermens en Arne Bemong naar een prachtige 2e plaats in 43”70!

Luid ondersteund door teammaatje Dora Goelen gingen onze kadetten dames van start in de eerste en traagste reeks van de 4x800m. Maar dat lieten ze duidelijk niet aan hun hart komen. Met 2 supersterke prestaties (+/- 2’16”) van Hannah Enkels en Nina van Pelt en eveneens sterke prestaties van de 2 andere teamleden (Amberlie Wellens en Ine Blockx) legden ze met 9’47”98 de lat meteen hoog voor deelnemers van de ‘snellere” reeks. Slechts 1 team slaagde er nog in de tijd van LOOI te verbeteren. Een zilveren medaille was dus het verdiende resultaat.

Daarna was het de beurt aan Laurens Ledeganck, Alexander, Volders, Stan Segers en Lander Mesmaekers in de 4x800m kadetten heren. Zij slaagden er lange tijd in om mee te draaien in de kopgroep, maar moesten op het einde vrede nemen met een 7e plaats in 9’06”04.

Looise kan terugvallen op meerdere goede 400m-lopers bij de dames en heren. Het mag dan ook niet verbazen dat onze teams het uitstekend deden in de afsluitende 4x400m wedstrijden.

De dames (Kiara Maene, Sofie Serré, Alicia Colla en Messalina Pieroni) liepen allen op het niveau van hun PR’s en eindigden knap 4e. Zij komen de volgende jaren zeker nog terug voor de medailles!

Een bronzen medaille was er wel voor de heren (Wout Bex, Jesse Hoobergs, Seebe Vanherck en Tibo Malumgré). Maar zonder moeilijkheden bij de laatste aflossing zat er bijna zeker nog meer in! Desondanks werd het 43jaar oude clubrecord verbeterd tot een bijzonder sterke 3’18”96.

Ook zij komen zeker nog terug voor het goud!

Frank.