Coronavirus Update 11 augustus 2020 – Wat te doen als je terug keert uit het buitenland!

Atleten die terugkeren uit een land dat op de website van de FOD Buitenlandse Zaken ( https://diplomatie.belgium.be/nl )  als ‘rood’ ingekleurd staat, dienen verplicht 14 dagen in quarantaine te gaan en zichzelf te laten testen!

Maar ook als je terugkeert uit een regio die ‘oranje’ ingekleurd staat, wordt er door buitenlandse zaken op gewezen om verhoogde waakzaamheid aan de dag te leggen.

Ook hier wordt een quarantaine  en een test ‘aanbevolen’.

Het lijkt ons als club dan ook niet meer als logisch dat iemand die naar een dergelijke regio is geweest uit voorzorg minstens een week lang niet naar de training komt, ter bescherming enuit respect voor de andere atleten én de trainer uit hun trainingsbubbel! Dit is echt geen strenge maatregel, maar een noodzaak uit veiligheid om te trachten het virus van onze piste te houden, zodat iedereen zijn/haar geliefde sport kan blijven beoefenen. Je kunt namelijk besmet zijn en jezelf helemaal niet ziek voelen. Wanneer echter  iemand later positief zou testen, dan riskeert de ganse trainingsgroep om in quarantaine te moeten gaan. Vandaar ook dat elke training de namen van alle aanwezigen dienen genoteerd te worden, om bij een besmetting snel te kunnen nagaan met wie hij/zij in nauw contact is gekomen.

Er zijn trainers die hun trainingsgroep hierin nog striktere regels opleggen als wat de club vraagt! Raadpleeg dus uw trainer en verwittig hem alleszins bij een eventuele besmetting én een terugkeer uit het buitenland!