Social Media Policy.

Als club willen we Social Media (website, Facebook,…) gebruiken om zowel onze atleten als de club in ‘the spotlight’ te zetten.

Als een atleet een uitzonderlijke prestatie levert op bv kampioenschappen, of als de club op een positieve of grappige manier in de pers komt, is het soms wel tof om dit met anderen te delen op het web.

Echter, enkele duidelijke richtlijnen zijn hiervoor nodig om deze media correct en gecontroleerd te gebruiken:

Door het hoog aantal uitzonderlijke prestaties binnen onze club, is het voor het bestuur onmogelijk om elke prestatie op te pikken en hierover een artikeltje te schrijven. Daarom is er besloten dat elk lid zelf een artikeltje (eventueel met foto’s) mag schrijven en dit doorsturen naar onze voorzitter (eventueel via een trainer). Hij zal deze nalezen en doorgeven aan de beheerder van onze site en FB om dit te posten. Ook clubrecords en soortgelijke prestaties mogen doorgegeven worden aan onze voorzitter (eventueel via een trainer), zodat deze maandelijks opgelijst kunnen worden en ook vermeld op de site/Facebook.

Daarom: als je wilt dat er prestaties van een bepaalde atleet op de site/Facebook vermeld worden, moeten deze zelf doorgegeven worden. Hierdoor kan elk lid kan zelf kiezen of hij al dan niet in de spotlights wil komen.

Alle berichten die men op onze Facebookpagina of website wil vermelden, worden dus niet meer rechtstreeks doorgegeven aan de beheerder van website of Facebook, deze kunnen enkel na goedkeuring door onze voorzitter doorgegeven en gepost worden.