Coronavirus update 23 juli 2021.

– Er kan opnieuw onder normale omstandigheden gesport worden. Er gelden geen limieten meer op het aantal sporters en er kan contact gemaakt worden, voor zover dit noodzakelijk is voor de sport.

– Publiek is weer toegestaan tijdens trainingen en wedstrijden op de piste; natuurlijk met mondmasker en op een veilige afstand. Het mondmasker mag tijdelijk af wanneer men op een vaste zitplaats zit. Atleten en trainers zetten ook nog steeds een mondmasker op bij het betreden van de piste. Tijdens het sporten mogen atleten dit masker afzetten, en ook trainers mogen hun mondmasker verwijderen bij het training geven als een veilige afstand tot andere personen gegarandeerd kan worden.

– Handen dienen nog steeds ontsmet te worden bij binnenkomst van de accommodatie.

– Kleedkamers en douches mogen opnieuw open. Advies is hier wel nog om optimale ventilatie te voorzien of wanneer dit niet mogelijk is om de capaciteit te beperken. Let op: de kleedkamers en douches op de piste te Tessenderlo zijn nog niet beschikbaar door de renovatiewerken aan de tribune; het einde hiervan is eind augustus voorzien.

– Horeca tijdens trainingen en wedstrijden is terug open. Hier gelden de algemene horecarichtlijnen.

– Voorinschrijven voor wedstrijden blijft de norm via atletiek.nu