Limburgs Kampioenschap veldlopen in Tessenderlo: Prestaties Looise AV en dankwoord.

Zondag 12 januari mocht Looise AV het Limburgs Kampioenschap Veldlopen organiseren op ons vertrouwd veldloopterrein achter de piste in het Looise Sportpark. Het is in alle opzichten een schot in de roos geworden!
In totaal namen er 539 atleten deel van 10 verschillende clubs.
Looise AV spande de kroon met 169 deelnemers (kangoeroe’s inbegrepen).
Looise wist 6 bekers te veroveren voor de clubklassementen in de reeksen: benjamins meisjes, miniemen meisjes, kadetten dames, juniores heren, masters heren én dames. Zoveel hadden we er de afgelopen 10 jaar nog nooit op het PK veldlopen!
Bovendien wisten een ongezien aantal Looise veldlopers, onder luide toejuichingen van het thuispubliek, de Limburgse titel in Tessenderlo te houden.
Het waren er 13, wat in dit geval voor Looise een geluksgetal is gebleken voor achtereenvolgens: Lise Huys (benjamins meisjes 2011), Ferde Saenen (pupillen jongens 2010), Dora Storms (miniemen meisjes 2008), Wannes Ceyssens (miniemen jongens 2008), Hannah Enkels (kadetten meisjes 2005), Alexander Volders (kadetten jongens 2005), Sofie Serré (scholieren dames 2003), Liliane Coomans (masters W55 dames), Luc Pittevils (masters M65 heren), Simon Ferson (juniors heren), Jonathan Put (masters M35 heren), Geert Schroven (masters M40 heren) en Wouter Enkels (masters M45 heren).
Ook de zilveren en bronzen medailles volgden elkaar vlot op! Te veel om op te noemen, al mogen ze er allemaal trots op zijn!

Sommige wedstrijden waren superspannend, andere waren snel beslist.
De juryleden, onder leiding van Jean Van Gossum, leidden alles in goede banen.
Onze organisatie en ons selectieve parcours oogstten enkel lof.
Het vele werk door vele handen is duidelijk niet voor niets geweest.
Speciale vermelding en proficiat voor onze parcoursbouwer Martin Hermans toch!
Maar ook dank aan al onze atleten, supporters, trainers en medewerkers!!
Evenals aan onze trouwe veldloop-sponsors: REN Sport, AVeVe tuincentrum Fagard,KBC Verzekeringen Camps-Boven-Donckers, Belfius Tessenderlo, Fun Fair en All Print.