BK Cadetten & Scholieren / BK Estafetten Junioren.

Onze eerste Looise FHO-atleet die op dag 1 van het BK in actie kwam was niet van de minste. Wout Bex verbeterde in de reeksen van de 400 horden het wedstrijdrecord. Zijn nieuw PR van 53.13 is goed voor een 11 de Europese prestatie van het jaar. Morgen zal hij moeten afrekenen met eeuwig rivaal Benjamin Paquot.

Op dezelfde afstand, maar zonder horden, startte Tibo Malumgré supersnel. Met sprekend gemak won hij zijn reeks in een knappe 50.49. Goed voor de beste tijd van de deelnemers. Het zal er morgen om spannen…nr 2 en 3 volgen op 2 honderdsten van een seconde !

In het namiddagprogramma kregen we Lore Boonen in actie. Zij werd mooi 3de in haar reeks in 27.17, haar 2de tijd ooit op deze afstand. 45′ later kwam zij nog eens in actie. Ditmaal op de 80 horden. De wind was hier de grote spelbreker. Bij een tegenwind van 2,9m/s liep Lore toch nog een zeer behoorlijke 13.19s

Ook Ferhan Bex was van de partij. Aangezien hij ook tegen de wind diende in te beuken, was een supertijd jammer genoeg niet mogelijk. Toch kwam er een degelijke 11.71s uit de bus…net niet genoeg voor een plaatsje in de finale.

Diegene die echter vriend en vijand verbaasde vandaag (zelfs de speaker was van zijn melk), was Hanne Bastiaansen. Als 14de op de inschrijvingslijst liep ze in de reeksen een geweldige bocht en kwam tot een nieuw PR van 26.43s, goed voor de 4de tijd. Met deze tijd plaatste ze zich knap voor de finale. In deze finale deed ze wat niemand verwacht had. Opnieuw een schitterende bocht en ondanks de tegenwind van 2,2 m/sec verzwakte ze geen moment, om te komen tot een schitterende 3de plaats ! De Bronzen medaille was voor Hanne ! Het was een niet zo makkelijk seizoen, maar zoals de trainer altijd maar bleef zeggen….Het BK is het hoogtepunt van het seizoen !! ….en wat voor één !! Proficiat Hanne !!!

Voor Looise kwamen verder in actie : Nina Van Pelt plaatste zich in een nieuw PR van 59,98 voor de finale van de 400m bij de cadetten. Zij start morgen met de 3de prestatie.
Hanna Enkels werd knap 4de in 4.48.54 op de 1500m bij de cadetten.
Kyana Vaes werd mooi 5de met 36.41m in het speerwerpen bij de scholieren.
Succes aan onze atleten die morgen nog moeten aantreden !

De 2de dag van het BK begonnen we iets minder. Omwille van de hardheid van de piste was Arne Bemong een beetje bang om te schuiven. In het hoogspringen is vertrouwen zeer belangrijk. Met 1,75m deed Arne 10 cm onder zijn PR…volgende keer beter.

Intussen had Hanne Bastiaansen haar spikes aangedaan voor haar reeks van de 100m. De beentjes voelden nog een beetje moe van de schitterende 200m van gisteren. Toch schudde ze er weer een topprestatie uit. Met 12.99 sec dook ze voor het eerst onder de 13 sec. Het eerste PR van de dag.

Iets na de middag kwam ons 4 x 800 jun dames team in actie. Ondanks dat er slechts 2 teams ingeschreven waren, liepen onze meisjes Alicia Colla, Pauline Fagard, Hanna Blockx en Malejeva Matthijs een mooie wedstrijd. Met 10.10.93 verbeterden ze het clubrecord met dik 10 sec en pakten het GOUD.

Devlin Neyens kwam in het discuswerpen tot 42.39m, goed voor een 7de plaats. In het hinkstapspringen werd hij 6de met een sprong van 10.80m.

Nadat Nina Van Pelt gisteren haar PR verbeterde op de 400m, was in de finale alles mogelijk. Nina vertrok goed en bleef sterk meelopen. Dit resulteerde in opnieuw een PR. Haar 59.47 was goed voor een 3de plaats en een BRONZEN medaille !

Om 15.05 kondigde zich een spannende 400m aan ! Van uit baan 3 zag Tibo Malumgré de grote en sterke 2de jaars-scholieren voor hem. De start was iets moeizamer dan gisteren. Bij het ingaan van de bocht kwam Tibo onder stoom. Tot enkele meter voor de finish liep Tibo op de 2de plaats, maar het was allemaal zeer close. Uiteindelijk werd hij nipt 3de in een fantastisch nieuw PR en clubrecord van 49.92 !! Voor het eerst onder de magische 50 sec en BRONS als eerstejaars ! Schitterend !

Daarna was het wachten op Wout Bex. De speaker kondigde gisteren al een fantastische wedstrijd aan. Die man kent er wat van. Wout liep een perfecte eerste 200m, om dan alleen maar verder van de concurrenten weg te lopen. het GOUD was voor WOUT !! Met 52.79 verpulverde hij zijn eigen PR en clubrecord.
Deze tijd is de 3de tijd ooit door een Belgische scholier gelopen (op 1 honderdste van de 2de tijd). Een HEEL STRAFFE PRESTATIE ! Fantastisch !!

In het slotnummer, de 4 x 400m voor junioren traden Seebe Vanherck en Ward Malumgré aan, samen met Simon Ferson en Owen Rutten (beiden van team Frank). Seebe liep een zeer sterke eerste ronde. De jongens van Frank schakelden voor de gelegenheid over van afstandsmodus naar sprintmodus en hielden zeer goed stand. Ward kreeg de stok met een goede 10m achterstand. Stelselmatig liep hij het gat naar de 3de dicht. In een bloedstollende laatste 50m trok Ward nog even door om prachtig 3de te worden. Een nieuwe BRONZEN plak voor Looise AV !

Proficiat aan alle atleten en een grote merci aan de ouders en de supporters !