BK Veldlopen Brussel !

Op een zonovergoten, zeer heuvelend parcours in de schaduw van het Atomium vond vandaag het BK veldlopen plaats en natuurlijk stonden er ook een aantal Looise atleten aan de start.

Lennert Saenen (13e) beet de spits af bij de benj 2011. Broer Ferde (34e) nam over bij de benj 2010.

Bij de pup 2009 was zusje Lene Saenen 55e. Soraya Paredes werd 49e bij de pup 2008. We zagen Seppe Herreman als 27e en Niels van Camp sloot rij bij de pup jongens 2009. Bij de pup 2008 eindigde Nand Put mooi 21e, kort daarachter werd Wannes Ceyssens 29e.

De miniemen dan. Bij de meisjes 2007 finishte Laure Saenen als 29e, Sien Van Camp 54e, Manou Cardinaels 59e,Lobke Luyten 68e en Yana Straetemans 95e. Merel Vossen was 81e en (een zieke) Amberlie Wellens sloot de rijd bij de miniemen meisjes 2006. Ties Vanhove (55e) en Stan Segers (79e) hielden de eer hoog bij de miniemen jongens 2006.

Dan was het tijd voor de kadetten meisjes 2005. Hannah Enkels was na haar zilveren medaille in Rotselaar zeer gemotiveerd om te proberen dat nog eens over te doen in Brussel. Ze ging meteen mee in de snelle start en tot halfweg maakte ze deel uit van een viertal dat streed voor de overwinning. In de lange afdaling vlak voor het ingaan van de laatste rond moest ze echter de rol lossen en maakte ze een moeilijk moment door. Hierdoor werd ze in de eindfase nog gepasseerd door 2 tegenstanders om finaal toch nog mooi als zesde te finishen. Ook Michelle Cardinaels liep een zeer sterke wedstrijd en werd knap 22e.

Arjen Desmet had de voorbije week ook met een stevige verkoudheid af te rekenen, hierdoor viel hij een beetje stil in de 2e wedstrijdhelft om uiteindelijk als 38e te finishen bij de jongste kadetten heren.

Martijn Ceyssens werd verdienstelijk 37e bij de scholieren 2003.

Door enkele blessures bij haar clubgenotes stond Pauline Fagard er alleen voor bij de junioren dames. Zij deed haar uiterste best op het zware parcours en werd uiteindelijk 24e.

Simon Ferson had top-tien ambities bij de junioren heren en zette deze ambities meteen kracht bij door een goede start en een sterke 1e ronde. Een blessure opgelopen vorige donderdag tijdens een spelletje rugby tijdens de turnles besliste er echter anders over. In de eerste lange afdaling doken pijnscheuten op en de volgende helling kon hij zijn rechterbeen bijna niet meer opheffen. Hierdoor was een opgave onvermijdelijk en de verstandigste beslissing.

Dennis Luyten was onze enige deelnemer bij de senioren heren als 80e.

De meeste Looise deelnemers vonden we terug in de korte cross bij de heren met Matthias Gombeer (knap 35e), Jonathan Put (68e), Steffan Vanderlinde (86e), Joris Van Houtven (120e) en Stefan Straetemans (164e). Jonas van Geel liep ook lang mee voor een mooie plaats, maar kwam jammerlijk ten val en moest opgeven.

Volgende week vindt in ons eigen Tessenderlo het laatste Belgische veldoopkampioenschap plaats, de Masters. Diezelfde dag verwachten we natuurlijk ook zoveel mogelijk eigen atleten aan de start in de omkaderende veldloop. Deze week (o.a. woensdag) is er ook de gelegenheid om een nieuw wedstrijdtruitje of topje af te halen in de kantine zodat we volgende zondag onze nieuwe sponsor al meteen goed in de kijker kunnen zetten.

(Breng ook je oude topje mee als je een nieuw komt afhalen !)

Tot zondag !

Frank

One comment

1. Beste,

Niels Van Camp heeft niet meegelopen in Brussel. Zijn crosscupnummer zat wel in de sporttas van zijn zus Sien (vandaar dat hij op de uitslag staat denk ik).

Groeten
    Dave