Looise kampioen in eerste afdeling van de Vlaamse atletiekliga !

Vandaag stond in Lanaken de jaarlijkse interclub op het programma.  Voor het eerst in de geschiedenis
kwamen de vrouwen en de mannen samen in de arena. ATLA organiseerde en Looise kreeg concurrentie van
DAC, ZWAT, AZW, AVR, ABES, VOLH, RCT, KKS, ADD en RIEM.

Onze Looise ploeg deed het, ondanks een aantal spijtige afzeggingen door stage, kwetsuren en operaties, fantastisch.
In de eerste tussenstanden bengelden we nog een beetje onderaan, maar net voor de middagpauze rukten we op
naar de 2de plaats….om dan niet meer uit de top 3 te gaan….

Verschillende overwinningen en top 3 plaatsen zorgden er voor dat we met een voorsprong van 12 punten begonnen aan de afsluitende aflossingen.
De 4 x 100 dames deden het geweldig…Ze wonnen de wedstrijd in een nieuw clubrecord !  Ook de 4 x 100 heren deed het goed met een 3de plaats.
Hierdoor konden we in de afsluitende 4 x 400 mixed niet meer worden bijgebeend… Met 263 punten deden we het 17 punten beter dan Atletiek Zuid West en stijgen we naar Ere-afdeling van de Vlaamse Atletiekliga !

Proficiat aan Britt Stockmans, Marit Leysen, Lana Rykaert, Nina Vanpelt, Hannah Enkels, Malajeva Mathijs, Hélène Deckers, Eva Vanwesemaal, Ann Schillewaert, Ilona Theunis, Fenne Hoobergs, Sorayah Paredes, Alicia Colla, Wout Bex, Ward Malumgré, Tibo Malumgré, Thibaut Didden, Hendrik Heylen, Niels Vandijck, Quinten Pauwels, Simon Ferson, Jesse Hoobergs, Zacarya Asnag, Kris Ghoos, Seebe Vanherck en Siemen Carmans.  Bedankt aan alle atleten voor de zo nodig punten !!!

Ook een dikke merci aan de reserven, de aanwezige gekwetsen, de supporters en de trainers voor de leuke samenwerking !

Ferdi
Ploegafgevaardigde