5x goud en 1x zilver op criterium des jeunes

In Nijvel wordt jaarlijks het “criterium des jeunes” georganiseerd, ook wel het officieuse BK voor de jeugd genoemd. Maar liefst 20 atleten van Looise werden weerhouden om hieraan deel te nemen. Om 10u ging de wedstrijd van start met de estafette nummers. Onze eerste ploeg, de benjamins meisjes met Felien-Hanne-Tess en Amelie, deden meteen waarvoor ze gekomen waren nl een goede wedstrijd lopen met een eerste plaats als gevolg. Het clubrecord werd niet gehaald maar die gouden medaille deed dat al snel vergeten. Meteen daarna liepen de pupillen meisjes wel naar een nieuw clubrecord. Tiana, Alixe, Hélène en Ilona verpulverden hun eigen record met maar liefst een volledige seconde. Met deze sterke prestatie werden ze mooi 2e en kregen ze de zilveren medaille. Daarna stonden de reeksen van de 60m/80m op het programma. Amélie, Cas, Ilona, Hélène, Alixe, Tiana, Mathias en Marit probeerden zich naar de finale te spurten. Ilona en Marit slaagden in dit opzet. Marit moest voor deze finale verstek geven omwille van een blessure. Ilona ging in een spannende finale als eerste over de meet mocht dus het goud in ontvangst nemen. Ondertussen waren er meerdere kampnummers bezig. Felien die al een gans seizoen met de hockeybal de ranglijsten aanvoerde, kon haar zenuwen onder controle houden en wierp de hockeybal naar winnend goud. Dat Cas best wel ver kon springen, wisten we ook al. Met zijn 3m86, een nieuw persoonlijk record, werd hij mooi eerste en kreeg ook hij de gouden medaille. Ferde was te zenuwachtig vandaag om een super prestatie neer te zetten maar werd toch mooi zesde met de hockeybal. Bij het discuswerpen hadden we 4 Looise atleten in actie. Nick en Maxim wierpen elk hun 25m om mogen mee te doen met de podiumplaatsen. Spijtig genoeg wierpen de concurrenten net iets verder en strandden ze respectievelijk op de 4e en 7e plaats. Benthe werd in deze discipline 9e en Ilona werd met een nieuw persoonlijk record 6e. Ondertussen werd Felien en Nick nog 7e en 9e bij het kogelstoten, Mathias en Ferre 9e en 15e bij het verspringen en wierp Benthe zich met de speer naar een 4e plaats. Naast de spurt en kampnummers werd er nog gelopen. Op de 300m liep Amberlie na een moeilijk seizoen toch haar 2e beste jaarprestatie en kiep Dora na ziekte toch nog een meer dan behoorlijke 1000m. Bij het hordenlopen kwamen maar liefst 6 atleten van Looise in actie. Tiana liep meteen een prima tijd voor een plaats in de finale. Hélène verbeterde haar persoonlijk record en liep hier als eerste jaars een mooie tijd. Alixe had misschien een beetje te veel zenuwen en had een mindere dag. Maxim werd op de eerste horde geraakt door de atleet in de baan naast hem wat nefast is voor een goede tijd. Bij de miniemen meisjes spurtte Marie naar een nieuw sterk persoonlijk record 10.10 goed voor een plaats in de finale. Rana eindigde als eerstejaars 10 hondersten boven haar besttijd. Later in de finale was Tiana duidelijk sterker dan haar concurrenten en werd dus mooi eerste in 10.88. Marie liep een sterke finale en werd 5e. Het weer was misschien niet al te best maar de prestaties van onze jeugdatleten waren daarentegen super. Proficiat.