687 Atleten voor onze 9e REN-veldloop (inclusief Belgisch Kampioenschap masters).

Afgelopen zondag 3 maart startte onze veldloop met een echt veldloop-regenweertje! Toch braken wij met 687 startende atleten ons record van het aantal deelnemers. Er namen atleten van 85 verschillende clubs deel. Dank hiervoor aan alle deelnemende clubs en atleten!

Bij de seniors heren ging Jasper Wuyts (ACHerentals) reeds voor het tweede jaar op rij met de zege aan de haal, bij de vrouwen seniores was Britt Vanthillo (AC Break) de sterkste.

Bij de jongste heren-masters-categorie was Alexander Diaz Rodriguez (BEHO) een klasse te sterk en werd Belgisch Kampioen. Zijn vrouwelijke evenknie Mieke Gorissen (ADD) had iets meer moeite om Xenia Luxem (OLSE) af te houden maar werd ook verdiend Belgisch Kampioen!

Looise AV was met 127 deelnemers heel goed vertegenwoordigd. De nieuwe BRX Vastgoed shirts zijn dus al dadelijk goed in het oog gesprongen.

De eerste winnaar én de laatste winnaar van de dag waren van Looise (Jelle Van Genechten in de G-run en Simon Ferson bij de juniores heren) en ook tussendoor werden tal van knalprestaties geleverd. In elk geval heeft iedereen zijn beste beentje voorgezet.

Niet in het minst alle vrijwilligers/helpers van de dag, die ervoor zorgden dat alles vlekkeloos verliep. Wij kregen achteraf van de Vlaamse Atletiekliga een dikke pluim voor onze hele organisatie.

Waarvoor dank uiteraard aan al onze helpers voor hun inzet. Zonder jullie zou dit allemaal niet mogelijk geweest zijn!

Ook een dikke proficiat aan al onze atleten voor hun prestaties – Evenzeer trouwens voor al onze atleten die dit weekend indoor aan de slag waren, want ook daar zijn onze nieuwe BRX-shirts niet onopgemerkt gebleven, hebben wij  ondertussen via sociale media kunnen vaststellen!

Op naar het zomerseizoen nu!

Via volgende link zijn de video’s van Leon Verswyvelt te bekijken:

Opwarming & KangoeroesG-AtletenBenjaminsPupillenMiniemen

BK Masters Dames Reeks 1 – BK Masters Heren Reeks 1 – BK Masters Dames Reeks 2

BK Masters Heren Reeks 2 – BK Masters Heren Reeks 3 – Seniors HerenJuniors Heren

Foto’s bekijken: Podium foto’s.

Wedstrijdfoto’s: Wilfried HendrixGuy Kennes.