80 LOOISE-atleten op St.-Barbaraveldloop in Genk – WINST voor Hannah ENKELS en Simon FERSON.

Ze zullen het geweten hebben in Genk. Er waren zelfs meer atleten aanwezig van Looise dan van de organiserende Genkse club. Op het zware klimparcours in de bossen rond het Genkse zwembad namen zondag niet alleen veel Looise AV-discipelen deel, er werden ook erg knappe prestaties geleverd!

Bij de tweedejaars benjamins was Hanne Herreman lang in strijd voor het podium, ze werd uiteindelijk mooi 4e. Felien Convens, die sterk gestart was, wist zich op een 8e stek te handhaven. Bij de eerstejaars jongens werd Lennert Saenen zowaar tweede. Clubgenoot Liam Dirkx viel net naast het podium. Bij de tweedejaars leverden Ferde Saenen en Cas Vanschoonbeek met elkaar strijd voor een podiumplaats. Ferde haalde uiteindelijk brons, Cas eindigde knap vierde.

Er waren nog top 10-plaatsen voor Lisa Du Tré (5e) en Tiana Bogaerts (10e) bij de pupillen meisjes. Bij de eerstejaars pupillen jongens werd Seppe Herreman mooi vierde, Mathis Verdonck (9e) klopte Toon Lathouwers (10e) net. Bij de tweedejaars haalde Nand Put sterk brons, trainingsmaatje Wannes Ceyssens van de nieuwe onderafdeling uit Bree/Bocholt werd mooi vijfde! Mathias Indeherberg werd knap achtste.

Bij de eerstejaars miniemen dames liepen zowaar 10 van de 29 deelnemers in het Golazo-shirt! Kyra Verdonck stond er als tweede op het podium, de winnende Genkse was echt te sterk, maar Kyra mag terecht fier zijn. Laure Saenen haalde de ondankbare vierde plaats binnen, Manou Cardinaels werd 7e. Bij de tweedejaars was er slechts één Looise-deelnemer: Amberlie Wellens streed zich met haar grote foulé naar een achtste plaats! Bij de miniemen heren legde Jaspers Michiels beslag op een negende stek.

Bij de kadetten dames was Hannah Enkels outstanding. Ze kreeg de zege echter niet cadeau na een verbeten strijd met Marie Tijtgat van ADD. In deze reeks werd Ine Blockx ook knap zesde, Michelle Cardinaels eindigde vlak na haar op een zevende plaats. Ook Dora Goelen (15e) deed het uitstekend als eerstejaars. Bij de kadetten heren leverden Arjen De Smet en Alexander Volders verbeten strijd net buiten het podium. Arjen werd uiteindelijk vijfde, Alexander 8e.

Bij de scholieren dames werd Yasmina Gijsbrechts vijfde, wat na een recente ziekteperiode uitstekend is. Sofie Serré ging vlot naar de zevende plaats. De scholieren liepen samen met de masters 50+. Hier haalde Liliane Coomans een bronzen plak binnen. Bij de scholieren heren liep Martijn Ceyssens dapper naar plaats 10. Benny Bens werd bij de masters 50+ negende.

Bij de juniors dames werd Hannah Blockx kort achter de Duitse wervelwind Sonja Vemikov erg sterk tweede, Pauline Fagard werd al knokkend mooi zesde. Ook Anja Peeters werd bij de masters zesde. Bij de juniors heren liep Simon Ferson bij wijze van spreken met de vingers in de neus van iedereen weg naar een gemakkelijke zege. Overal zag je bewonderende (soms zelfs jaloerse) blikken over zijn soepele loopstijl. Clubgenoot Hendrik Heylen werd vierde. Robbe Verheijen, die kort na de start zijn spike verloor, liep toch uit op een negende stek. Bij de masters viel Jonathan Put op met een zesde plaats.

Tel daarbij nog de mooie prestaties op van Maleeva Mathijs (30e junior), Matthias Gombeer (15e junior) en vooral Luc Pittevils (winnaar bij de M65!) in de crosscup in Roeselare, dan kan onze Looise club erg tevreden zijn over de prestaties van haar veldlopers afgelopen weekend.

Hannah Enkels.

Simon Ferson.