18/08/2018 Lanaken: Looise afstandslopers succesvol op PK 10.000 m (door Fonz Kerremans).

Een elfkoppige Looise-delegatie (1 dame, 10 heren) streek zaterdag 18 augustus neer in Lanaken om het Provinciaal Kampioenschap 10.000m te betwisten. De donkergroene Armada tastte erg gretig in de voorraad uit te reiken eremetaal: ze keerden naar Looi terug met 3 gouden, 2 zilveren en 5 bronzen medailles.

Het begon al erg goed bij de dames. Katleen Boeckx, net terug van vakantie, liep naar de 1e plaats bij de W40 en een 3de plaats algemeen. Het moet een erg goeie vakantie geweest zijn want Katleens vriend Geert Schroven haalde met een sterke prestatie ook goud, bij de M40. Hij trok daarbij zo hard van leer dat de 1e senior hem pas tegen het einde van de wedstrijd definitief op afstand kon zetten.
Bij de M65 liep Belgische topper én meervoudig Limburgs kampioen Luc Pittevils zonder tegenstand naar goud en de titel.

Bart Lathouwers bewees met een zilveren plak bij de M35 dat zijn vormdipje tijdelijk was en grotendeels achter de rug. Ook zilver was er voor Fonz Kerremans die bij de M60 clubgenoot Johnny Castermans naar het 3e podiumtrapje en brons verwees.

Opmerkelijke prestatie ook voor Wouter Enkels, nog maar een tweetal jaar gestructureerd aan het trainen, met brons bij de M40. Dirk Volders, M55, toonde aan welk talent hij wel heeft, om ondanks een sputterende fysiek die regelmatige trainingen verhindert, met een scherpe tijd eveneens brons te halen.

Jurgen Seynaeve (Sen) en Dirk Schillewaert (M35) tooiden zich ook met brons.

Voor de leek : Sen(iors) zijn jonger dan 35 jaar. De letter W staat voor “woman” en M voor “man”; het cijfer achter de letter duidt de leeftijd aan. Een M35 is dus een man van minstens 35jaar, maar nog geen 40.

Foto’s PK 10.000m te Lanaken.