Le Criterium National des Jeunes

Wat een topdag ! Marit Leysen werd Belgisch kampioen met een kampioenschaps- en clubrecord op de 60m en dit in 8″32 !! Wat een start in die finale ! Proficiat Marit. Maxim Convens werd met een PR in het hockeybalwerpen eveneens Belgisch kampioen en dit met een worp van 37m11. Mathias Indeherberghe behaalde met een PR op de 60m een bronzen medaille. Wat een finalewedstrijd was dat ! Met 5 atleten gingen ze samen over de lijn. Slechts 4 hondersten van een seconde was  het verschil tussen de eerste en de 5e loper van de finale.
Daarnaast werd Marit met een PR in het verspringen van 4m33 ook nog 5e. Ook Nick Reynders behaalde met een PR in het hockeybalwerpen een 5e plaats. Devlin werd met een worp van 35m66 mooi 6e in het discuswerpen. Een 6e plaats was er ook nog voor Mathias in het verspringen met een sprong van 3m64. Alixe en Rana werden beiden 7e en vielen daarmee net naast een finaleplaats. Rana verpulverde zowaar haar PR op de 60m horden tot 11″63. Ook Stan legde beslag op een 7e plaats bij het hoogspringen voor pupillen jongens. Hij bleef slechts 1cm onder zijn persoonlijke beste. Benthe werd mooi 9e met eveneens een PR bij het kogelstoten. En als laatste liep ook Felix een PR op de 80m dat nu staat op 10″56.
Dikke proficiat aan alle atleten !
Marit Leysen.